PROIECT!
Harta Digitală a Serviciilor va fi utilizată în digitalizarea următoarelor servicii publice:
Serviciu/Structură administrativă: Administrația Domeniului Public și Dezvoltare Urbană Sector 6
Descriere activitate: De la amenajarea de spații verzi, asfaltarea și întreținerea străzilor, parcări până la mobilierul urban. Relația cu cetățeanul este una deficitară prin lipsa unor canale de comunicare facile care duc în multe situații la o necunoaștere a problemelor din stradă.
Funcționalitatea Hărții Digitale: Fiecare dintre noi va putea veni în ajutorul administrației cu ajutorul hărții digitale. Toți cetățenii vor putea semnala sesizarea pe hartă, având totodată posibilitatea încărcării unor poze sau filmulețe și acordând astfel sprijin funcționarilor în identificarea problemei și stabilirea nivelului de prioritate.
Serviciu/Structură administrativă: Poliția locală
Descriere activitate: Atribuțiile Poliției Locale sunt diverse, de la apărarea drepturilor și libertăților fundamentale și până la coordonarea circulației pe drumurile publice. Polițiștii locali trebuie să stea fără întrerupere într-o permanentă stare de alertă.
Funcționalitatea Hărții Digitale: Pe aplicația mobilă, va exista un buton de alertă care poate transmite în mod automat către dispeceratul poliției locale atât locația, cât și poze sau filmări de la locul incidentului. La momentul trimiterii alertei, solicitantul va ști cu exactitate timpul de răspuns al celui mai apropiat echipaj (calculat în baza coordonatelor gps).
Primăria Sectorului 6 va dezvolta un parteneriat cu aplicațiile Waze sau Google Maps, pentru a-și lua în mod direct informații legate de trafic. Echipaje ale Poliției Locale vor merge în intersecțiile aglomerate ajutând astfel la decongestionarea circulației.
Serviciu/Structură administrativă: Educație: creșe, grădinițe și școli
Descriere activitate: Înscrierea copiilor la creșă, grădiniță sau școală poate fi un calvar pentru foarte mulți locuitori. Numărul redus de locuri și lipsa transparenței cu privire la înmatricularea celor mici îi fac pe unii părinți să apeleze la bine-cunoscutele „relații“ pentru a facilita astfel demersul lor. Puținele locuri din creșe și din învățământul preșcolar îi fac pe unii părinți să aleagă pentru copiii lor orice variantă posibilă, nefiind astfel pe deplin informați în ceea ce privește alegerea lor.
Funcționalitatea Hărții Digitale: Crearea unei platforme de primire a solicitărilor pentru a permite înscrierea și sortarea lor automată în conformitate cu normativele aflate în vigoare (data solicitării, domiciliul, vârsta copilului, persoană cu dizabilități etc.) astfel încât intervenția umană în procesul de atribuire să fie minimă. Un avantaj al acestui sistem este reprezentat de faptul că în orice moment solicitantul poate consulta lista de așteptare (cu respectarea normelor GDPR), demonstrând astfel transparența modului de lucru.
Pentru fiecare creșă, grădiniță sau școală, va exista posibilitatea introducerii de noi funcționalități care să permită atât introducerea unui „Tur Virtual“ al clădirii, cât și detalii despre respectiva instituție (număr locuri, număr clase, profesori, istoric etc).