3.Mobilitate facilă, infrastructura de transport și parcări

3.1

Parcări publice de reședință

Primarul aflat în funcție se laudă că ar fi făcut parcări de reședință (aferente imobilelor cu destinația de locuință), dar adevărul este că a reamenajat prin vopsire locurile de parcare deja existente la nivelul solului.

 

În plus, acoperirea cu beton/asfalt a unor spații extinse nu reprezintă o soluție modernă și eficientă din două motive: răpește spațiul disponibil, și așa limitat, pentru amenajarea de spații verzi și permite un număr foarte mare de mașini parcate la sol, pe orizontală, în loc să existe soluții care să reducă amprenta la sol și extinderea pe verticală a spațiului de parcare.

 

Sectorul 6 se confruntă cu mari probleme de parcare. Spațiul restrâns din cartiere, numărul autoturismelor și densitatea populației necesită soluții inovative, chiar dacă mai costisitoare, bazate pe studii de impact și soluții adaptate fiecărei zonă în parte. În sectorul nostru există cca. 41.000 de locuri de parcare la un număr de cca. 125.000 de autoturisme înmatriculate. Îmi asum ca Primar al Sectorului 6 să eliberez trotuarele de mașini și să asigur locuri de parcare  suficiente în toate zonele rezidențiale aglomerate și în zonele centrelor comerciale.

 

Ce și cum voi face:
• Voi identifica și amenaja parcări moderne pe terenuri virane;
• Voi realiza sensuri unice și parcări paralele cu axul drumului;
• Voi realiza parcări subterane și supraetajate.  Direct proporțional cu numărul nivelelor crește și capacitatea parcării. În funcție de implementare, această soluție va gestiona toate solicitările și va rezolva problema parcărilor din Sectorul 6;
• Voi construi parcări inteligente, cu capacitate sporită (de până la 8 ori). Această soluție are avantajul de a se implementa în timp scurt;
• Voi elibera trotuarele și străzile de hârburile abandonate pe spațiul public, aflate în proces de degradare;

PROIECT : Construirea a 24.000 de locuri de parcare noi

 Tipuri de soluțiiNumăr de locuri de parcare noi
1Realizarea a 3 parcări de tipul park&ride la intrările în București prin Prelungirea Ghencea, Bd. Iuliu Maniu și șoseaua Uverturii.2.000
2Identificarea/amenajarea de parcări moderne pe terenuri virane.10.000
3Realizarea de parcări paralele cu axul drumului / în spic.4.000
4Parcări subterane și supraterane.4.000
5Parcări inteligente.2.000
 Total22.000

3.2

Infrastructura de transport

Mobilitatea dinspre și înspre în Sectorul 6 este dificilă, căile de acces în Sector  dinspre Centrul orașului fiind foarte puține. Mobilitatea/tranzitul cetățenilor din Sectorul 6 este dependentă de politicile Ministerului Transporturilor (Metrou, Șosele de Centură) și ale Primăriei Municipiului București (Transport public de suprafață).

Primăria de sector își poate asuma și îmi asum proiecte scalate la nivelul sectorului, în special în domeniul transportului alternativ.

 

Principalele probleme de mobilitate ale Sectorului 6 sunt în zonele Prelungirea Ghencea/Domnești, Intersecția de la Răzoare, Șoseaua Virtuții/Crângași și Bulevardul Uverturii.

 

Sectorul 6 este în bună măsură izolat față de restul Bucureștiului. Există, însă, o serie de atuuri care, exploatate prin proiecte asumate în comun cu Guvernul și PMB, pot decongestiona Sectorul nostru.

 

De exemplu, finalizarea Centurii, cele trei tronsoane din zona Sud, deja contractate de către Guvernul liberal. Proiectele pentru care voi insista să fie mai departe asumate de către Guvern și de către PMB sunt:
• Prelungirea bulevardului Timișoara și conectarea acestuia la Șoseaua de Centură;
• Finalizarea lucrărilor la șoseaua Prelungirea Ghencea pentru care PMB a făcut exproprieri doar pentru 20% din lungime;
• Finalizarea în regim de urgență a Pasajului Domnești;
• Realizarea legăturii între Pasajul Ciurel și Șoseaua de Centură, cu realizarea unui punct intermodal în aval de lacul Ciurel.

Ce și cum voi face:
Conform competențelor primăriei de sector și în funcție de teritoriul pe care îl are de administrat, voi realiza:
• Proiecte de calmare a traficului pe străzi secundare pentru ca străzile fără trafic intens să fie mai sigure, conform conceptului „living streets“;
• Proiecte de transport alternativ.

3.3

Transport alternativ

Sectorul 6 are avantajul de a deține pe aria teritoriului său mai multe clustere economice în zonele Semănătoarea (Sema Parc), Iuliu Maniu (Westgate), Bulevardul Timișoara (Afi Cotroceni), Bulevardul Preciziei și altele.

Pentru un sector cu pronunțat caracter rezidențial și cu o densitate demografică mare în Cartierele Militari, Crângași și Drumul Taberei, miza este ca noi, cei care locuim în Sectorul 6, să nu fie nevoie să ne deplasăm în alte zone din București (generând trafic suplimentar), ci să muncim aproape de zonele în care locuim, în Sectorul nostru. Pe distanțe medii de circa 2-4 kilometri, transportul alternativ este soluția.

Ce și cum voi face:
• Voi sistematiza bulevardele largi și le voi optimiza pentru transportul cu biciclete, trotinete și alte echipamente de transport electrice;
• Voi construi rasteluri de biciclete la parterul blocurilor;
• Voi pune în funcțiune un sistem de bike sharing (închiriere de biciclete) care să conecteze zonele de locuit cu zonele de afaceri și de atracție din sector (parcuri etc.);